Reisverslag USA, van Denver naar San Francisco. 2016

28 mei 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

• ​Dag Welkom op mijn reisblog bij Reislogger! Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!Reisverslag USA, van Denver naar San Francisco. 2016.30 april. Komt nu erg dichtbij. Inchecken en stoelen reserveren.
  • Dag 1, 1 Mei. Van Schiphol via Londen Heathrow naar Denver Colorado. Huurauto ophalen bij Alamo bij vliegveld. Hotel Best Western Plus Denver International. http://bestwesterndia.com   De reis ging voorspoedig. De auto op gehaald bij Alamo Met de shuttle van vliegveld daar naar toe. Toch een iets luxere auto gekozen, een grote GMC Arcadia ( nooit van gehoord) Vandaar naar het hotel http://www.bestwesterndia.com/photo-gallery/, voor 1 nacht. Het hotel was goed doch wat povertjes. Ontbijt was lekker met kartonnen bord en plastic vorkje en mes. De koffie die ze hier schenken is wat aan de slappe kant. American koffie.
  • Dag 2, 2 Mei. Van Denver via Estes Park Rocky Mountain naar Western Riviera Lodging, Grand Lake, Colorado. http://www.westernriv.com voor 2 nachten. Dat hadden we gedacht, maar de route via Estes Park gaat pas op Memorial day open, dat is 30 mei, dus onderlangs via Granby. Ook een heel mooie route met zicht op de Rockey Mountain . Het motel licht aan het meer, Grand Lake. In de winter staat het water, ijs in dit geval, wat lager. Het meer wordt gevuldmet smeltende sneeuw en regen in de zomer. Eigenlijk hebben ze hier maar twee seizoenen, winter en zomer. Vanavond eten bij de Mexicaan. De prijzen hiervoor zijn ook niet mis. Een zak doritos kost hier $4,29 , bij ons €1. Maar die auto rijdt heerlijk. Je hoort de motor niet. Wel wat duurder, maaaaar dan heb je ook wat!, Vandaag is Emmy jarig, ze heeft van Rianne een heel schattig boekje met zeven foto's gehad als aandenken en wij hebben het op het terras gevierd met wijn en bier. Zie foto!
  • Dag 3, 3 Mei. Toeren door Rocky Mountain. Vanmorgen heerlijk ontbeten. Daarna naar de groseryshop, lunch en ontbijt voor de volgende dag. Met de auto op weg naar de Trail Ridge Road. Die is afgesloten tot eind mei. Maar dat wilden we toch even zien. De American THE Beautiful cards waren  uitverkocht, dus die moeten we morgen kopen. We mochten wel het Park in. Schitterende vergezichten. Hierna de auto op parkeerplaats gezet in Grand Lake om naar de Cascade Falls te lopen, 3,4 Mile.Na een half uurtje lopen werden we opgewacht door een Elk, nee, twee stuks. Uiteindelijk zagen we vier Elks. Schitterend. ( Achteraf hoorden we dat een Elk een gevaarlijk dier is) Mooie foto's gemaakt! . Maar na ruim 2 uur lopen over besneeuwde, beijsde  paden zijn we teruggegaan. Het bleek dat we nog maar een halve Mile te gaan hadden. In totaal meer dan 4 uur gelopen, het was genoeg!
  • Dag 4, 4 Mei. Van Grand Lake naar Moab,http://www.bowenmotel.com Bowen Motel Utah. Arches National Park. 2 nachten. Vanmorgen om 7 uur vertrokken voor een rit van ca 650 km. Via de HW 40 naar de HW 70W en de 128 langs de Coloradoriver naar Moab. Onderweg veel uitgestapt en foto's gemaakt. De 128 is een schitterende weg. Morgen naar THE Arches NP. Ook weer vroeg, want het kan druk zijn en het is hier al 30gr C, we vertrokken met -2 gr C. Moest ook eerst krabben.Nou ja, motor aan en raamverwarming aan.
  • Dag 5, 5 Mei. Dead Horse Point en THE Arches. Om 7.30 opweg naar THE Arches. In het begin was het niet druk, we hebben daar heerlijk ontbeten en zijn daarna gaan wandelen naar de Devils Garden. Je kon foto's blijven maken, we moeten er heel wat laten verdwijnen. Tussen de middag naar de kamers om te lunchen, dit alles met z'n vieren. 'S middags met z'n tweeën naar THE Dead Horse Poinr gereden. Uurtje rijden vanaf Moab. Ook daar weer veel gezien, maar de uitzichten waren geweldig. Misschien wel spectaculairder dan vanmorgen bij THE Arches. Geweldig.
  • Dag 6, 6 Mei.Van Moab naar La Verkin, B/W Plus Zion West Hotel, Utah. http://book.bestwestern.com, voor 2 nachten. Het was geen saaie tocht, die afwisselende landschappen. We hebben de camera maar even weggelegd, konden we ook rustig kijken.
  • .Dag 7, 7 Mei. Verkennen Zion National Park. Vanmorgen naar Zion gereden, het begon tamelijk hard te regenen. Auto geparkeerd en met de shuttle naar het eindstation, , The Temple of Sinawava., om de Narrows Bottom-up te gaan lopen. Maar die wandeling door de rivier the Virgin was closed. Wel zover mogelijk gelopen over het pad en van de natuur genoten. Magnificent. Terug met de shuttle naar station vijf, wat gegeten en weer naar boven, The Grotto. Vandaar weer naarbeneden langs, boven de rivier naar Zion Lodge. Veel panoramafoto's gemaakt en uit het niets verschenen twee hertjes, totaal niet bang. Een schitterend gebied om te wandelen en wat je nog meer wilt.
  • Dag  8, 8 Mei. Van La Verkin naar Bryce Canyon, Utah. Via Zion NP . Weer schitterende panorama's . Daarna door de Red Canyon met zijn mooie rode rotsformaties. Onderweg gestopt om te lunchen bij Hatch. Daar lagen drie bomen in de rivier, het werk van bevers. Heel apart om dat te zien . Hotel B/W Plus Ruby's Inn. http://www.rubysinn.com .Voor 3 nachten. Verkennen Bryce Canyon National Park.
  • Dag 9, 9 Mei. Vroeg opstaan om naar het Sunrise Point te gaan.  We hebben ons wat verslapen, maar waren op tijd voor de zonsopgang. Het had gevroren en er stond een ijzige wind, of te wel, het was hartstikke koud.  Mooie foto's gemaakt en na de zonsopgang ben ik een stukje naar beneden gegaan. Het was wel glibberig, maar wat je zag was zo spectaculair. Het begin van de Queen Garden Trail. Terug naar de anderen, een behoorlijk stukje omhoog met lege maag. Viel tegen. Daarna de auto in de zon gezet en lekker ontbeten. In de Lodge gratis koffie gehad en wat opgewarmd. Hierna zijn we begonnen aan de Queen Garden Trail en hebben het afgemaakt met de Navajo Trail. Na het ontbijt zijn we eerst nog naar het Bryce Point gereden, ook weer fantastisch. De weg omhoog van de Navajo Trail was iets om niet te vergeten, mooie vergezichten en zeer steil. Af en toe even stoppen om op adem te komen. 'S Avonds naar de Ebenezershow met diner. Heerlijke country and Western muziek en een gezellige sfeer. Verkennen Bryce Canyon National Park.Dag
  • 10, 10 Mei. Verkennen van de omgeving. We zijn richting Boulder gereden, eerst naar het Petrified Forest State Oark. Een heerlijke wandeling gemaakt en versteende bomen en restanten gezien. Je mag daar niets van meenemen de States uit. We hebben alles laten liggen. Hierna hebben we de reis vervolgd via de schitterende "Scenic Byway 12". Hebben in Boulder het Anasazi State Park Museum  bezocht en een film bekeken van de vroegere bewoners. Zeer fascinerend. Daar nog wat rond gereden en toen weer terug naar Bryce Canyon. Op de kamer wat gegeten en nog wat foto's gemaakt van de omgeving van ons motel.
  • Dag 11, 11 Mei. Van Bryce Canyon naar Cameron, Grand Canyon Arizona. Het was behoorlijk fris toen we om 8 uur vertrokken uit Bryce Canyon City  een stuk dezelfde weg terug naar de 89 South, via Kanab  en  Page. Bij de Glen Canyon Dam zijn we gestopt en hebben rond gekeken. Een fantastisch bouwsel. Toen verder naar de Horseshoe Bend. Het was al behoorlijk warm geworden. Bij de Bend ook weer veel foto's geschoten, een schitterend uitzicht hadden we daar. Toen rechtstreeks door naar de zcameron Tradingspost. Daar hadden we een geweldige kamer met uitzicht op de zonsondergang. Jammer, slechts voor 1 nacht. .http://www.camerontradingpost.com?
  • Dag 12, 12 Mei. Vroeg opstaan om zonsopgang Grand Canyon te beleven. Dat was om 3.20, we waren toch wakker. Voor 5 uur waren we bij het Dessert View Point in de Grand Canyon, om de zonsopgang daar te zien. Zeer helder weer, weinig wind, alleen een vest nodig. Om 5.19 kwam de zon op, de rotspartijen werden langzaam allemaal verlicht. Een schitterend schouwspel . Daar eerst nog wat rondgelopen, uit de auto ontbeten, weer rondgelopen en naar andere viewpoints gereden. Geluncht en toen opweg naar Williams. Daar om 14 uur aangekomen, weer fantastische kamer. Vanavond gaan we uit eten, lekker biertje er bij!   Door naar hotel B/W Plus Inn Of Williams, Arizona. http://book.bestwestern.com.
  • Dag 13, 13 Mei.Op weg naar Las Vegas via de Hoover Dam. Hotel B/W McCarran Inn Nevada. http://book.bestwestern.com. 2 nachten Vanuit Williams eerst een stukje over HW 40 naar de afslag voor Route 66. Op de 66 bij Seligman was het weer een geweldige ervaring. Veel oude spullen, auto's , bezinepomp, muziek enz. enz. Heel gemoedelijk en het klonk goed. Veel foto's gemaakt. Die moet je allemaal maar weer uitzoeken. Daarna door over Route 66 naar Kingman. In een soort cafetaria wat gedronken en gesnoept. Naast ons zat een Amerikaans stel . Zij vertelden ons een heleboel van zichzelf met ontzettend veel humor. We hebben van elkaar genoten, heel aardige mensen.. Daarna door over HW 93 naar de Hoover Dam in de hitte. De temperatuur liep op tot 103 gr F., ca 40gr C.. Auto geparkeerd en de Hoover Dam op. Harde wind, We moesten onze hoeden goed vasthouden. Weer een schitterend bouwwerk en een enorme brug. Ook de brug opgelopen om een overviel te hebben van de dam. Daarna door naar Las Vegas, wat een drukte, zoiets waren we niet meer gewend. Even wat gerust en 's Avonds per auto de Strip op en neer. Spektakel , spektakel . Alles over de top. Emmy en ik zijn op de strip uitgestapt en Jur en Ria gingen met de auto verder. Overal waar je keek was een mensenmassa. In de enorme herrie gegeten en gedronken. Een casino in gelopen, rond gekeken. Alles zo enorm groot. Maar bij avond is het wel mooi om te zien.
  • .Dag 14, 14 Mei. Vanmorgen rustig ontbeten. Daarna met de bus naar de Las Vegas blvrd. Eerste stuk gelopen omdat er geen bushokje was en dat is hier wel nodig om in de schaduw te kunnen staan. We zijn het New York gebouw ingegaan en hebben genoten van de "opgebouwde " straten. Allemaal ongelooflijk. Verder de Strip afgelopen totdat Emmy last van haar schoenen / voeten kreeg. Een Large cola gedeeld en met de bus terug. Ieder een dagkaart voor $5. Nu even relaxen in en bij het hotel en dan vanavond weer de Strip op. Zal nog wat foto's er op zetten. 'SAvonds met de bus naar de Strip gegaan, doorgereden naar Venezia building . Gondels buiten en binnen het gebouw. Schilderingen op muren en plafonds, schitterend. Enorm groot alles. Daar lekker gegeten, rondgekuierd en met de bus terug naar het hotel.
  • . Dag 15, 15 Mei. Naar Longstreet Inn, Amargosa, Nevada. http://www.longstreetcasino.com. Op weg naar Death Valley. . Via een. Omweg zijn we er gekomen, de weg die we wilden nemen was weggespoeld. In Shoshone gegeten en via Pahrump naar de plaats van bestemming. In het begin van d trip hebben we vele mijlen afgelegd over onverharde weg, veel cactussen en Josua bomen gezien en gefotografeerd. Jur moest iedere keer stoppen en wat terug rijden. Voor de laatste maal de tank vol gegooid in Nevada. Dat scheelt $1 per gallon met Californië , daar is het duurder. Morgen vroeg op, 4.15 . De zon komt om 5.39 op bij Zabriskie Point in Death Valley.
  • Dag 16, 16 Mei. Heel vroeg op, zonsopgang bij Zabriskie Point. Was een prachtig gezicht. Na de fotoshoot beneden op de parkeerplaats ontbeten. In de auto naar Badwater, het diepste punt van USA . In de verte een grote zoutvaten. We hadden toen nog een aangename temperatuur, maar de zon begon al boven de bergen uit te komen. Hierna naar de Naturalis Bridge, een half uurtje naar boven lopen. . Nog even naar de Golf Course, dat leek net een met een grote ploeg mgeploegd veld en de grond was keihard.. Opweg naar d Sand Dunes en Furnace Creek. De Sand Dunes lijken meer op een echte woestijn. Bij zFurnace Creek twee norme pizza's gegeten en het restant meegenomen. Toen via hoge passen Death Valley weer verlaten Daarna door naar Lone Pine. Hotel Comfort Inn,California. http://www.choicehotels.com.
  • Dag 17, 17 Mei. Vanuit het hotel zijn we naar de Alabama Hills ingereden en hebben daar twee uur rond gelopen. Hier zijn meerdere Westerns opgenomen. In de verte zag je deels de Mountain Whitney, punt zat in de wolken.  Toen  Van Long Pine naar Wofford Heights Sequoia, CA. Hotel   B/WBarewood Inn and Suites. Een heel leuk motel. De kamers zien er gezellig uit. http://www.kernrivervalleymotels.com voor 2 nachten.
  • Dag 18, 18 Mei. Verkennen Sequoia National Park. De route naar de 100 Giants sequoia's was afgesloten. Inverband met de droogte van de afgelopen jaren zijn er veel bomen doodgegaan. Omdat Californie het risico niet wil lopen dat zo'n boom op iemand valt is dat deel afgesloten, heel jammer. Hebben wel een ander deel van THE forrest gezien, maar dat waren niet van die spectaculaire bomen waar we op gehoopt hadden. THE George Bush Tree, daar zijn we geweest.
  • Dag 19, 19 Mei. Via de 155 naar Bakersfield, een hele mooie weg door de bergen. We reden daar alleen op de wereld. Zo stil! Eenmaal op de 99 werd het drukker en bij LA werd het heel druk. Omdat we met z'n vieren in d auto zitten mochten we gebruikmaken van de poolstreken, dat ging wel even sneller. Maar wat een drukte. Zonder auto kom je hier nergens. Op weg naar Long Beach, Los Angeles CA. B/W Golden Sails Hotel, http://book.bestwestern.com, voor 2 nachten.
  • Dag 20, 20 Mei. Los Angeles, vandaag zijn we met z'n tweeën op stap gegaan. Jur en Ria gingen naar het aquarium. We zijn eerst naar de Watts Towers gereden. Die zijn door een exmijnwerker gemaakt. Toen zijn broer overleed aan een mijnongeluk is hij wat anders gaan doen en dat was deze torens maken.. Daarna zijn we naar de Mercatormarkt gereden door een enorme "Latino" wijk.  Het was een markthal met van alles wat wij niet zouden kopen, maar wel leuk om te zien. Hierna door naar de Huntingtons Gardens. Dat was een succes. Fantastisch mooie tuinen waren er aangelegd en alles zeer groots. Australische, Desert, Japanse, Chinese tuinen. Waren er om 12 uur en gingen weer om 17 uur weg. Hierna wilden we Downtown. Dat deden we ook, een beetje file rijden. Eenmaal Downtown bleek dat parkeren $3,75 per 10 minuten was. Toen zijn we maar door de stad heengereden, op weg naar Long Beach. Daar was een gezellig Downtown. Echter we hebben geprobeerd om eerst de Queen Mary van dichtbij te kunnen zien, maar dat lukte niet. Dan maar foto van afstand! In Downtown LB lekker gegeten met een biertje erbij en toen terug naar het hotel.
  • .Dag 21, 21 Mei. Van LA naar Santa Maria via de kustroute. Vandaag bleek het strawberry festival van start te gaan, het duurde uren voor we echt Los Angeles uit waren, wat een auto's op de weg op zaterdagochtend. We hadden niet de 101 moeten nemen bleek achteraf. Maar ja ......  Hotel B/W Plus Big America. http://book.bestwestern.com. 1 nacht.
  • Dag 22, 22 Mei. Van Santa Maria naar Monterey via Highway 1. Fantastisch mooie route. Veel gestopt, veel foto's een aan te bevelen route. Bij Pismobeach zijn we uitgestapt en hebben we een strandwandelingetje gemaakt. De zon scheen, maar het windje was geniepig koud!  We hebben het weerbericht bekeken en bij June Lake vriest en sneeuwt het. Het is dus de vraag of we daar wel kunnen komen vanaf Oakhurst. Dwars door Yosemite NP. Heb mailtje naar hotel gestuurd of ze advies kunnen geven, maar even afwachten dan. Hotel Lone Oak Lodge.http://www.loneoaklodge.com . 1 nacht.
  • Dag 23, 23 Mei. Op weg naar Oakhurst Yosemite NP. http://yosemitemountaintraillodge.com. 1 nacht. De reis ging voorspoedig. Niet zo ver. Na het ontbijt wat boodschappen gedaan voor de lunch. We waren vroeg in Oakhurst. Inchecken en een uur later een wandeling bij het meer. Leuk tochtje. Daarna om het meer gereden en weer terug naar het motel. In onze kamer konden we niets vinden, zo donker. De lampen aan hielp ook niet echt. Naar de weerberichten gekekenen het sneeuwde in Yosemite. De Tioga Pass was gesloten, we konden dus niet naar het hotel Villager in June Lake. Mail gestuurd naar het hotel dat we annuleerden. Echter dit moest via Expedia en dat lukte niet. Expedia bericht gestuurd dat we annuleerden , nu maar afwachten hoe dat uitpakt. Wel een ander hotel geboekt in Modesto bij Best Western.
  • Dag 24, 24 Mei.Afscheid genomen van ons motel, was de minst goede, eigenlijk helemaal niet goed. Door YosemiteNP naar June Lake ging niet door vanwege de vele wegafsluitingen. Door Yosemite NP gereden, gestopt, foto's geschoten. Het begon wat te regenen, veel gelopen hebben we niet. De Glacier was ook dicht. Na 30 mei zouden we veel meer kans hebben om door het hele park te rijden, maar ja ... Hierna naar ons hotel in Modesto. Best Western  Town House Lodge. Ingecheckt en de kamers zien er goed uit.  Hotel June Lake Villager. http://junelakevillager.com . 2 nachten.
  • Dag 25, 25 Mei. Verkennen van Modesto. Rechte brede straten zonder een winkel gebied. Downtown was met banken, hotels bars, kappers en ander gebeuren, maar geen winkeltjes. Dan maar een lekkere bak koffie of Capocino nemen bij een leuk cafeetje. De eigenaar was een artiest, veel beschilderingen waren er te bewonderen. Tafels, stoelen, muren enz. Daarna naar het spoor om het geluid te kunnen vastleggen van de treinen die door de stad denderen. Ze zijn verplicht te toeteren als ze een overweg passeren en er waren er drie of vier achter elkaar. Na wat geduld kwam er een met 5+1 loc en zo'n 60 wagons. Waar voor ons geld. Daarna kwamen we het Mc Henry Mansion tegen dat we vanuit ons hotel ook konden zien. Ze gaven ons een free Tour door het huis, was prachtig. Werd allemaal gedaan door vrijwilligers. S'Avonds bij een chique Italiaan gaan eten als afsluiting van al het gereis met de auto. Doen we morgen natuurlijk ook weer, want dan zijn we in San Francisco.
  • Dag 26, 26 Mei.Op naar laatste deel van de reis, San Francisco. Grant Hotel 753 Bush St. http://www.granthotel.com. 4 nachten.  AUTO INLEVEREN bij Alamo, 320  Ofarrelst San Francisc. Onderweg ontzettend veel windmolens gezien, groete hoeveelheden bij elkaar, kleiner, althans zo leek het, dan bij ons. Ik bedoel de afmeting van de molens. Van Modesto naar San Francisco was een eitje, maar eenmaal daar aangekomen gebben we de Scenic Drive 49-Mile gevolgd voor een groot deel. Veel foto's maken en dus ook uitstappen. We hebben hem niet helemaal afgemaakt, je wordt er toch moe van.
  • Dag 27, 27 Mei. Frisco
  •  Dag 28, 28 Mei. FriscoDag . Vandaag 48 uurs ticket gekocht bij Citysightseeings Tour, was een vergissing. Veel te weinig bussen en lange wachttijden. De Greyline had beter geweest. Ieder kwartier. Maar ja, we moesten het er mee doen. Eerst naar Fishersmen's Wharf  gereden, daar rond gelopen en toen de bus naar de Golden  Gate Bridge gepakt. Emmy bleef beneden zitten, maar dan kan je geen foto's nemen of video. Ik zat dus boven. Op de Golden Gate, kleur is menie, Bridge waaide het behoorlijk. Moest de camera stevig vasthouden. Aan de andere kant uitgestapt en de GGB voor de helft afgelopen en toen weer terug naar de volgende bus. Die bracht ons naar Sausalito. Een leuk, duur plaatsje aan de andere kant. Ook uitgestapt, rondgelopen, foto's gemaakt en de volgende bus gepakt. Terug naar Fisherman's Wharf. Daar heerlijk gegeten en terug naar hotel gelopen. Bij de cable train stond een lange rijmensen te wachten, daar hadden we geen zin meer in. Was slechts 2,2 km , maar dan wel omhoog!!!
  • Dag29, 29 Mei.
  • Dag 30, 30 Mei. Vertrek uit San Francisco. Vliegen om 19.00 uur met BA 286 naar Londen.Dag 31, 31 Mei. Aankomst in Londen om 10.15 . Vertrek naar Schiphol met BA 440 om 16.05.  Aankomst Schiphol 18.20 .
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Reislogger:
    28 maart 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Piet Noordegraaf:
    29 maart 2016